اسلام آئین زندگی مخالف بیفکری

پاسخی به شبهات بیخدایان و سکولاریسم و افراد زندیق

اسلام آئین زندگی مخالف بیفکری

پاسخی به شبهات بیخدایان و سکولاریسم و افراد زندیق

احکام قصاص و اعدام قاتل،حد و شلاق، قطع دست دزد و سنگسار در اسلام

سلام. همانطور که گفته شد از شبهه افکنها بسیار مایلند تا با وسط کشیدن احکام، اسلام را محکوم جلوه دهند و وسط کشیدن احکام جزایی هم در رأس برنامه های آنها قرار دارد. حال میخواهیم نگاهی به این احکام بیندازیم:


نکتۀ مهم: این احکام برای مسلمین طرح شده اند و برای نامسلمانان نیستند پس باید با دید یک مسلمان به این احکام نگریست نه با دید یک نامسلمان و این کاریست که اسلامستیزان وارونۀ آن عمل میکنند.


 از دید اسلام در اثر گناه فطرت خداجوی انسان آسیب میبیند و مجازات یک درمان برای این آسیب است. بسته به اینکه این آسیب چقدر عمیق باشد مجازاتهای مختلفی برای درمان این آسیب مطرح میشوند. همچنین با وجود مجازات از گناه فرد و فساد جامعه جلوگیری میشود؛ در واقع وجود مجازات بهترین مانع سر راه جرم است.




سیاست کیفری اسلام


سیاست کیفری اسلام دارای دو نوع درمان برای دو مرحله ویژه از وضعیت جامعه است:



الف) پیش بینی مجازات‏های خفیف با شرایط اجرای آسان‏تر.جرائمی که حاکی از وخامت شدید اوضاع اجتماعی نبوده و در شرایط عادی جامعه رخ میدهد، در این دسته قرار میگیرد. این دسته از مجازات‏ها، جرائمی است که اختیارات قضات در این نوع جرائم وسیع‏تر بوده و میتوانند با در نظر گرفتن شخصیت مجرم و اوضاع واحوال ارتکاب جرم، تصمیم مقتضی را در برخورد با وی اتّخاذ نمایند.( کتاب نقد، ش۱۵ - ۱۴،ص۱۴۳ -۱۴۰)


گرفتن اموال مجرم، سلب آزادی او، اصلاح و درمان مجرم، یا سازگار کردن او با جامعه، همه این امور در جای خود لازم و مفید هستند، اما برای حفظ امنیت و حیات جامعه کافی نیست.

اسلام، سلب زندگی مجرم را هدف قرار نداده است. سیاست کیفری اسلام بیش‏تر تهدید به مجازات است، تا اجرای آن، از این رو مثلا برای اجرای حد سرقت، شرایط فراوانی گذاشته که جمع شدن همه آن‏ها بسیار بعید است. همین طور در زنا، لواط و جرایم عفافی، شرایطی را بیان میکند که مشخص میکند هدف اسلام بیش‏تر جلوگیری از اشاعه فحشا و علنی شدن بزهکاری در جامعه است تا اجرای مجازات.



حد و شلاق


 یکی از احکامی که بسیار توسط اسلامستیزان، دستمایه شده است، حکم شلاق یا همان حد شرعی است. اسلامستیزان با دید یک نامسلمان به قضیه مینگرند و به همین خاطر این احکام را محکوم میخوانند. اما همانگونه که گفتیم این حکم برای افراد مسلمان مطرح شده است و آنها به نکتۀ بالا باورمندند. حکم شلاق هم برای پیشگیری از گناه مفید است و هم در بعد روحانی باعث درمان آسیب ناشی از گناههای زنا، شرب خمر و امثالهم میشود.


بریدن دست دزد


 یکی دیگر از دستمایه های اسلامستیزان، حکم بریدن دست دزد است که از آن تحت عنوان بریدن اعضای بدن(!!) یاد میکنند که یک تهمت به اسلام است. در اینجا به چند نکته اشاره میکنم:

۱)در فقه شیعه بریدن دست مطرح نیست بلکه چهار انگشت سارق را میبرند.

۲)این حکم هر سارقی را شامل نمیشود و شرایط زیادی لازم است تا انگشتان دزد قطع شود.

۳)این حکم برای کسی جاری میشود که مشخص است که شغلش دزدیست. پس خیلی بهتر از حکم زندان خواهد بود تا دزد با مخارج دولت مدتی را در زندان بماند و بدون زحمت و کار بخورد و بخوابد، بعد هم آزاد شود و به کار قبلیش ادامه دهد. با بریدن انگشتان دزد، آلت جرم از سارق گرفته میشود و این به امنیت جامعه کمک بیشتری میکند تا اینکه او را جهت مفتخوری به زندان روانه کنیم.


قصاص و اعدام


  مخالفین میفرمایند که اعدام فرد قاتل، خشونت است!!! و با حقوق بشر در تعارض میباشد! این سخن سخنی کودکانه و غیرقابل قبول است و حتی بحث پیرامون آن نیز ارزشی ندارد. مدافعین حقوق بشر اگر راست میگویند، از حقوق مقتول دفاع کنند. با این حساب اگر شما کسی را کشتید بهتر از افراد دیگری را هم بکشید؛ زیرا در هر حال حکم شما زندان ابد خواهد بود!! از سویی هر کس از دست کسی عصبانی باشد میگوید میروم او را میکشم و حبسش را میکشم! حال آنکه با وجود حکم اعدام افراد از ترس حکم اعدام اقدام به قتل نمیکنند.


وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَاْ أُولِیْ الأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (بقره آیۀ ۱۷۹)


 ضمن اینکه به لحاظ روحانی بخاطر قتل یک انسان، دیگر لکۀ سیاهی بر روح قاتل مینشیند که جز با قصاص پاک نمیشود. البته اسلام در این مرحله تخفیف قائل شده است و اجازه داده است تا صاحبان خون قصاص را ببخشند یا به خون بها رضایت دهند.


مَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَأَدَاء إِلَیْهِ بِإِحْسَانٍ ذَلِکَ تَخْفِیفٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَرَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدَى بَعْدَ ذَلِکَ فَلَهُ عَذَابٌ أَلِیمٌ (بقره آیۀ ۱۷۸)


سنگسار


 آنچه خیلی توسط اسلامستیزان مورد توجه است و بسیار روی آن تأکید میورزند حکم سنگسار است. این افراد میگویند مسلمانان با این روش فرد را با شکنجه میکشند. خب حال به چند نکته میپردازیم:

۱)این حکم حکمیست بعید و برای مفسد فی الارض صادر میشود. فرد باید شرایط خاصی داشته باشد که چنین حکمی برایش صادر شود. مثلا کسی که همسر داشته باشد و امکان نزدیکی با همسرش را نیز داشته باشد و باز هم دست به زنا بزند، ممکن است حکم سنگسار برایش صادر شود. چنانکه میبینیم این حکم برای کسی است که راه ارضای میل جنسی از راه شرعی را بدون زحمت دارد و باز سراغ راه غیرشرعی و فساد میرود، پس فردی پست و آلوده است که ممکن است برایش حکم اعدام صادر شود. پس این حکمی نیست که هر کسی به آن دست بزند. همچنین شرط شهادت چهار شاهد عادل (سورۀ نساء آیۀ ۱۵) این حکم را خیلی بعید میکند.

۲) مخالفین حکم سنگسار فراموش نموده اند که این حکم نه تنها غیرانسانی نیست بلکه با حمایت محکم و بدون تعارف از خانواده و مبارزه با فساد، امنیت خانواده و در نتیجه امنیت جامعه را تأمین مینماید. خیلیها هوسبازند و اگر چنین حکمی نباشد که از ترس آن به فساد تن ندهند، علیرغم داشتن همسر، به دنبال هوا و هوس برود و حتی فرزندان خود را نیز رها کند. چنانکه در جامعۀ غرب چنین شرایطی هست، زن یا مرد ناگهان عاشق کسی میشود و همسر و فرزندانش را رها میکند و خانوادۀ خود را از هم میپاشد تا بتواند به معشوق خود برسد! جالب اینکه آزادی غرب اینرا میپذیرد!

۳) در عمل هم شارع مقدس در حد امکان از اجرای چنین مجازاتی خودداری می کند، چون معمولا شرایط تحقق آن به وجود نمی آید مگر این که جامعه به وضع حادی رسیده باشد که در این صورت چاره ای جز انجام حدود و مجازاتهای اسلامی نیست. مانند بریدن دست یا پای عفونی یا شیمی درمانی سخت برای مریضی که راههای سبک تر را طی کرده ، اما نتیجه ای نداده است . روشن است که بریدن یک عضو از بدن اگرچه بسیار سخت است ، اما برای سلامت کل بدن و عدم سرایت عفونت به بخش های دیگر بدن، لازم و ضروری است. چنین افرادی هم، اعضای فاسد جامعه هستند که حضورشان باعث فساد سایرین و اختلال در جامعه میشود، پس بهتر است از میان برداشته شوند تا دیگران را به فساد نکشانند و جامعه را به تباهی نکشانند.

۴) اما کسانی که این حکم را شکنجه میدانند، باید بدانند که این حکم برای مسلمانان است و از دید یک مسلمان اثر روحانی گناه خیلی مهم است، گناهانی که حکم سنگسار برایشان صادر شده است، اثر خیلی بیشتری در روح دارند و باید با مجازات شدیدتری درمان شوند.


 

در واقع مشکل مخالفین احکام جزائی اسلامی اینستکه، بعد روحانی انسان و اثر فساد در جامعه را نمیبینند



ب) پیش بینی مجازات‏های شدید: اعمال این مجازات‏ها منوط به شرایط و قیدهای فراوان است، به نحوی که گاه به ندرت فراهم میشود. این نوع مجازات ها از نوع درمان های سخت است که تنها در شرایط خاص به کار گرفته می شوند.این نوع درمان در جائی تجویز میشود که بزهکاری در آن به وضع حادّ و بغرنجی رسیده، پرده‏های عفت دریده شده و ارتکاب جرائم در ملأ عام قبحی ندارد. در کدام جامعه زنا واقع میشود، در حالی که چهار نفر مرد عادل شاهد وقوع آن باشند؟ چنین جامعه‏ای قطعاً دچار بیماری چنان شدیدی شده که مداوای آن از راه‏های عادی ممکن نیست و نیاز به شوک دارد. در جامعه‏ای که خون بی گناهی را به ناحق بر زمین میریزند، کدام اهرم قوی میتواند از وقوع مجدد این بیماری خطرناک جلوگیری کند؟
نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:02

زر مفت نزن

سلام عزیزم. بسیار خوشحال شدم که توانستم در تخلیۀ بخشی از عقده های روحی و روانی شما، کمکی کرده باشم.

بدون شک اگر در پاسخ ما کوچکترین نقصی بود، شما به جای توهین ایراد پاسخ ما را مطرح میکردید.

توهین شما نشان میدهد که پاسخ منطقی برای جواب ما ندارید.

خدا را شکر.

علی جمعه 23 دی‌ماه سال 1390 ساعت 17:04

باسلام . خدا شما را حفظ کند. به شما عزت و سلامتی عنایت فرماید. موفق باشید

محمد شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:31

شمار را خدواند خیر دهد. در بخش سنگسار شماره 5 فرموده اید که "...و پیامبر نیز به آن حکم نفرموده است و گویا اولین مورد آن، در زمان عمر،خلیفۀ دوم، بوده است". از بعضی رویات معلوم میشود که در زمان حضرت محمد صلی الله علیه و سلم نیز سنگسار یا رجم صورت گرفته است و در زمان خلیفه چهارم نیز وقتی حضتر علی کرم الله وجهه حکم رجم را جاری نمودند گفتند که من سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم را بجا آوردم.

با سلام. بله، این پاسخ نظر به اینکه قدیمی است، نیاز به به روز رسانی و اصلاح دارد. بله سنگسار در زمان پیامبر فقط یک جا گزارش شده است و آنهم اینکه زن و مردی از یهود زنایی کرده بودند که مجازاتش سنگسار بود، یهودیان از پیامبر خواستند داوری کند و پیامبر تورات را خواستند و آیه سنگسار از تورات را برای آنها تلاوت فرمودند. موفق باشید.

abbas جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 23:45

ba salam
hokme sangsar be nazare man ham ghire eslami ast va ham ghire akhlaghi va az rahmate khoda dadane chenin hokmhai dor ast zira khoda kasani ra ke ghesas nakonnad va bekhatere khoda begzarand ra be rahmate khod besharat dade pas mosalaman chenin hokmi chon dar ghoran be serahat nayamade ast bayad az ghavanine dine khodai rahman va rahim kharej shavad enshaalaht

با سلام. دوست عزیز، چند نکته را بنده به شما عرض می کنم، و شما خود قضاوت کنید:

1.شما می فرمایید چون این دستور در قرآن نیامده است، باید اجرا نشود، در حالی که قرآن کتاب احکام نیست، کتاب هدایت است. قرآن کجا فرموده است که کتاب احکام است؟ از این گذشته همین قرآن فرمان به پیروی از رسول و اولوالامر را داده است و وقتی ولی امر معصوم دستور به سنگسار فرد متأهلی که زنا کرده است، می دهد، پس مورد تأیید قرآن نیز هست.

2.شما ممالک غربی را ببینید: اگر امنیت ملّی آمریکا به خطر بیفتد این حق را دارد که کشورهای دیگر را با سلاح هسته ای بزند و میلیونها انسان را به کام مرگ بکشد، یعنی میلیونها نفر بدون دخالت در «بر هم زدن امنیت آمریکا» کشته خواهند شد. اگر کسی گروگانگیری کند، تکتیراندازان، او را از فاصله دور می زنند، در حالی که او فقط یک گروگانگیری کرده است، ولی برای حفظ امنیت اجتماعی این امر مشروع دانسته می شود، در حالی که چه بسا گروگانگیر تنها یک آفتابه دزد باشد که با گروگانگیری قصد فرار از دست پلیس را دارد!!
حال چه شده است که وقتی امنیت ملی و امنیت اجتماعی اینقدر اهمیّت دارد که افرادی که جرمی که لیاقتش مرگ باشد را انجام نداده اند، باید کشته شوند، ولی امنیت خانواده آنقدر بی اهمیت است، که مجرمین اصلی این کار زشت نباید مورد مجازات قرار بگیرند؟ آیا جرم آنها کمتر از کسانی هست که بخاطر امنیت ملّی آمریکا کشته می شوند؟

3.شما برای دو انسان گناهکار و البته کثیف که در حالی که امکان رابطه با همسر را دارند ولی زنا می کنند(که اگر چنین نباشند سنگسار نمی شوند)، دل می سوزانید؛ ولی برای کودکان این افراد دل نمی سوزانید؟ می دانید کودکانی چنین پدر یا مادرهایی دارند، چه دوران سیاهی را و چه حس بدی را باید تا آخر عمر تحمّل کنند، که مادر یا پدری که برایشان نماد قداست بوده است، حال به دنبال شهوترانی خود می رود؟ آیا برای همسر این فرد زناکار که بخاطر خیانت همسرش بیچاره می شود دل نمی سوزانید؟ آیا برای سست شدن بنیان خانواده دل نمی سوزانید؟

4.حکم سنگسار، نه غیراسلامی است، زیرا جزئی از احکام اسلام است و نه غیراخلاقی است زیرا تناقضی با اخلاقیات ندارد و نه از رحمانیت خدا به دور است، زیرا رحمانیت خدا مانع عدالت او و مجازات مجرم نمی شود.

5.بله خدا از کسانی را که قصاص را ببخشند، به تکریم یاد کرده است، در زنای محصنه هم، اگر (برای زن) شوهر زن زناکار، رضایت بدهد، مجازات بر زن اجرا نخواهد شد.

موفق باشید

ali پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 16:47

اصلا اصلا اصلا جالب نبود مخصوصا حکم سنگسار . سنگسار ننگینترین حالت شکنجه انسان است و باید جای آن اعدام باشد دیگر حرفی از سنگسار کردن نزنید وگر نه ....................

دوست عزیز، مشکل شما این است که مانند افرادی که گردنشان شکسته است، سرتان پایین است و قادر به دیدن آسمان نیستید.

اینکه، ما خواهان نبود هر گونه آزار و اذیت [حتی بر هم زنندگان آسایش دیگران] باشیم، و در واقع خواهان رفاه کامل برای همه[حتی مجرمین] باشیم، بیشتر خواهشی غریزی و حیوانی است. به هر حال تا وقتی که برای جرم سنگین مجازات سنگینی نباشد، امنیت جامعه بر باد است. مدینه فاضلۀ اومانیستها، آمریکا، اعلام کرده است که در صورت به خطر افتادن امنیت ملّی اش، کشوری که عامل این بر هم زدن امنیت باشد را با سلاح اتمی خواهد زد. در واقع جهان لیبرال مشکلی با مجازات بسیار خشن کسی که امنیت جامعه را بر هم بزند ندارد، بلکه بر سر اینکه دقیقاً چه چیزی این امنیت را بر هم می زند محلّ اختلاف است، عزیز.

سنگسار ننگین نیست، بلکه جرمی که به خاطرش سنگسار می کنند ننگین است، گرامی.

محمدی دوشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 16:32 http://yektalabeh.blogfa.com/

سلام
وبلاگ مفید شما را در پیوندهایم ثبت نمودم.
موفق باشید.

مجبور نیستی ننویس. چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:28

استدلالات تو حلقم. در یک کلام، ر*دی.

تلاش خوبی بود برای ناامید کردن من! عزیزم، دوستانت قبل از تو خیلی زور زدن! زیاد به خودت فشار نیار! این وبلاگ پابرجاست. اگر هم هک بشه، تمام مطالبم رو روی حافظه جانبی دارم، دوباره در وبلاگی دیگر، خار چشم شما خواهم بود.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:43

چرا نظر من پاک شد

نظری از شما نداشته ایم. برخی نظرات را سیستم به طور طبیعی به خاطر برخی کلمات نمی پذیرد. همانطور که می بینید هر نظری به ما رسیده است را تأیید کرده ایم و به یاد نداریم بعد از تأیید، نظری را حذف کرده باشیم.

محمد لیبرال جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:19

سلام آیا نظر من ارسال شد؟

علیکم السلام. همین یک نظر شما دریافت شده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد