اسلام آئین زندگی مخالف بیفکری

پاسخی به شبهات بیخدایان و سکولاریسم و افراد زندیق

اسلام آئین زندگی مخالف بیفکری

پاسخی به شبهات بیخدایان و سکولاریسم و افراد زندیق

دین اسلام کاملتر است یا دین زرتشت؟

  با سلام. در یکی از پیامها، از من چنین پرسیده شده است:


«مبحثی دراینجا بودکه دین زرتشت یااسلام کدام کاملترهستندولی توضیحی داده نشده است. خواهشمندم بفرمائیدکدام کاملتراست. الکس»


 من البته نمی دانم کدام مبحث مورد نظر پرسشگر هست، ولی خب در مقایسه بین اسلام و زرتشت، اسلام را باید دین کاملتری دانست و این را دلایل زیادی می توانند نشان بدهند:


  اوّل از همه اینکه کیش زرتشت حداقل به شکل امروزی هیچ برنامه خاصی را در بر ندارد، ولی اسلام یک برنامه کامل برای زندگی است. در نوشتجاتی که از زرتشت به دست ما رسیده است، هیچ دستور خاصی جز امر به گفتار و کردار و اندیشه نیک و خودداری از دروغ یافت نمی شود، که خب ما برای اینها اساساً نیازی به پیامبر نداریم، عقل سلیم هم اینها را می گوید! البته کیش زرتشت هم احکامی دارد ولی خب هیچیک از این احکام به صورت مستند به زرتشت نسبت داده نمی شوند، و بیشتر دستورات موبدان بزرگ زرتشتی در اعصار بعد از زرتشت هستند.


  دومین بحث مستندات است، ما دلایل زیادی برای نسبت دادن قرآن به حضرت محمّد(ص) داریم، هم تاریخی و هم منطقی، ولی زرتشتیان با چه دلیلی گاتاهای اوستا را به زرتشت نسبت می دهند؟ به قول یکی از پژوهشگران، عملاً نویسنده گاتاها را زرتشت می نامند و نه اینکه شخصیتی مجزا به زرتشت باشد که گاتاها را بشود به او نسبت داد. ضمن اینکه کهنترین نسخه قرآن، مربوط به نیمه اوّل قرن اوّل هجری است و لذا فقط چند دهه با زمان وفات پیامبر فاصله دارد، ولی کهنترین نسخه اوستا و گاتاها، مربوط همین چند قرن پیش می باشد، و چند هزار سال با زرتشت فاصله دارد. به راستی از کجا بدانیم گاتاها همانگونه که نوشته شده اند به دست ما رسیده اند؟


 سومین و آخرین بحثی که می خواهم بدان اشاره کنم، برتری الهیات اسلامی است. بنده وارد بحث توحید و معاد نمی شود و فقط به بحث نبوّت در کیش زرتشت می پردازم. نبوّت، در زرتشتیت با یک پیامبر شروع و با همان پیامبر تمام می شود، بدون اینکه توضیح مناسبی در دست باشد که چرا پیش از زرتشت پیامبری نیامده یا پس از او پیامبری نمی آید، و یا اگر گروهی از زرتشتیان پلورالیست می پذیرند که پیامبرانی مثل موسی و عیسی و محمّد(ع) انبیاء الهی هستند، چرا بدانها ایمان و اعتقادی ندارند؟ در مقابل در دین اسلام، نبوّت از ابتدای حیات بشر شروع می شود، و حتی وقتی پس از قرنها نیازی به وحی جدید نیست و لذا نبوّت ختم می شود، زمین از حجّت خدا خالی نمی ماند، و هر زمانی امامی دارد، تا جایی که حتی در اسناد اهل سنّت مثل صحیح بخاری داریم که هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است(صحیح بخاری، ج 5، ص 13، صحیح مسلم ج6، ص 21 و 22. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج 9، ص 155)


  لذا به نظر من دین اسلام، کاملتر از دین زرتشت است. البته بنده زیاد به کاملتر بودن توجه ندارم، و برتری اسلام در این است که تنها دین صحیح است.

نظرات 14 + ارسال نظر
نصیر شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:35 http://rahe-taqva.mihanblog.com

سلام

داداش بیا به وبلاگ ما

راستی لینک کردم هر دو وبلاگ شما رو راضی باش!

رضا سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 18:54

ببین عمو....خفه خون بگیر....تو که از زرتشت نمیدونی لال شو نکبت

از زرتشت همین قدر که بدونم که افراد بی شخصیت و بی خانواده و بی ادبی مثل تو را طرفدار خودش می کند، کافی است. ضمن اینکه آنقدر کتاب در مورد زرتشتیت خوانده ام که بدانم زرتشتیت چیست.

به هر حال هر کسی با طرز سخن گفتنش، خود و خانواده اش را معرفی می کند. ممنون که خودت و خانواده ات را معرفی کردی.

محسن پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 15:39

متأسفم برای امثال این آقا رضا، که هر وقت با نظر مخالف روبرو میشن میان و الکی میگن «تو که اندیشه ی ما رو نشناختی حرف نزن» و بعد هم اینقدر بی ادبانه حرف میزنن.

آقا رضا، شما که زرتشت رو شناختی، مگه شعار شما زرتشتیا گفتار نیک نبود؟ چرا به شعارهاتون عمل نمی کنی؟ شاید هم شما بهتر زرتشت رو شناختی و میدونی تمام این شعارا الکی هستن و زرتشتی بودن یعنی فردی مثل خودت بودن! ولی در این حالت هم نقدها وارده.

اصلاً مگه میشه در برتری اسلام به زرتشتیت شک کرد؟ زرتشتیت چی داره که بخواد به عنوان یک دین، نه فقط در مقایسه با اسلام، بلکه در مقایسه با هر دین دیگری، در جهان قد علم کنه؟

ناصر چهارشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 21:24

چرا نظرات ثبت نمیشه؟

نمی دونم!

مهدی چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:30 http://funyland.blogfa.com

سلام
درمورد جمله ی اخر مطلبتون
برادر من تمام ادیان الهی یکی هستن فقط در طول زمان کامل میشن
پس هم زرتشت و اسلام یکی هستن فقط اسلام کامل شده ی زرتشت هستش

سلام. این فرمایش شما در صورتی درسته که در مورد ریشۀ ادیان حرف بزنیم. ولی اون صورتهایی که به امروز رسیدن، اکثراً تحریف شده هستند و اونقدر با هم تناقض دارند که یکی نامیدنشون ممکن نیست.

پیام یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 18:46

همش میگن عیسا به دین خود، موسا به دین خود، یه بارم بگید مسلمون به کار خود، همون یه جمله زرتشت اندیشه و گفتار و کردار نیک کافیه واسه ختم نبوت، در ضمن چیزی به نام دین کاملتر و برتر نداریم و این ساخته ذهن مسلموناست، انقدر مغرور نباشید یا علی.

خب ما چکار کنیم که شما اینقدر از مرحله پرتی؟

اولاً گفتار و کردار و اندیشه نیک، رو نمیدونم چرا به نفع زرتشت مصادره می کنید، زیرا تمام مکاتب به یه چنین شعارهایی اعتقاد دارن. مهم اینه که مصداق این شعارهای چی هست که زرتشتیت هیچ جواب واضحی براش نداره! بعد شما فکر می کنی اگر قرار بود با این سه تا جمله نبوت ختم بشه، دیگه چه نیازی به نبوت بود؟ خب مگه عقل بشر نمی رسید که گفتار و کردار و اندیشه اش نیک باشه؟!

دوم اینکه شما بد نیست دو تا کتاب از مسیحیها و زرتشتیها توی عمرت بخونی تا ببینی که اونها چقدر به دین خودشون مغرور هستن، بعد بیای اینجا برای ما این حرفهای بی اساسو بزنید. به راستی بیشتر از مشکل با مسیحیها و یهودیها، با مسلمونهایی مثل شما مشکل داریم که به جای حقایق، یک مشت توهم رو آرمان خودتون قرار داده اید.

ناصر نوری نژاد جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:38

ممنونم از استاد با صحبت هایی بر پایه عقل و مستندات برایرایشان ارزوی موفقیت دارم و اقا رضا هم که نشان داد نماینده زرتشت گفتارنیک ....

سلام. ممنون از شما.

123 چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 00:23

عالی بود

سلام. ممنون از لطف شما.

مایا شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 20:37 http://maeemsv24@gmail.com

با درود...
در رابطه با مسئله ای که درمورد نبوت فرمودین باید خدمتتون بگم که علی(ع) طبق احادیث, زرتشتیان رو که مجوس خطاب میکردند,اهل کتاب معرفی کردن و همچنین فرمودند خداوند از میان آن ها پیامبری برگزید...

سلام. بله به همین خاطره که ما زرتشتیان را اهل کتاب می دانیم. بحث سر غیرقابل اثبات بودن این باورها بر اساس منابع زرتشتی است. ما باید اوّل به اسلام معتقد باشیم تا بعد زرتشت را به عنوان یک پیامبر قبول کنیم.

پلنگ جمعه 2 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 19:43

سلام

سلام علیکم و رحمة الله. ببخشید بابت محدودیتهای بخش نظرات.

حسین پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 20:25

سلام

سلام. ممنون از حضور شما.

.... ا پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 18:49

دوستان باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که دین اول ما ایرانی ها زرتشتی بوده و چقدر خوب میشد که خودمون با تصمیم قلبی دین اسلام رو بپذیریم و دین زرتشت و اسلام چندان فرقی هم باهم ندارن و چقدر بد هس که اطلاعات کافی در مورد دین زرتشتی نداریم

البته دوستان به این هم توجه داشته باشند که پیروی از کیش زرتشت در سراسر ایران باستان، تنها در زمان ساسانیان امری مستند و اثبات شده است، که آن هم از راه قلع و قمع مخالفین و آزار و اذیت گروههای مزدکی، مانوی و مسیحیان راستکیش، صورت گرفته است.

اگر برخی با تصمیم قلبی خود دین اسلام را نپذیرفته اند، مشکل از خودشان است، این بنده سراپاتقصیر، هم در مورد اسلام و هم در مورد سایر ادیان، تحقیق کرده ام و اسلام را پذیرفته ام.

البته برای من عجیب است که کسی که می گوید دین زرتشت و اسلام چندان فرقی با هم ندارند؛ می فرماید که بد است که اطلاعات کافی در مورد دین زرتشتی نداریم! هموطن گرامی، شما خود به نسخه ای که تجویز می فرمایید عمل کرده و اطلاعات کافی از دین زرتشتی پیدا کنید، تا تفاوتهای اساسی بین دین زرتشت و اسلام را به خوبی ببینید.

ع یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 08:19

ملت ایران روزی به دین خود برمیگرئند

روزی که از شرّ توهمات باستانگرایان آزاد شویم، بدون شک ملت ایران در دین خود ثابت قدم باقی خواهند ماند.

بحمدالله آحاد ملت عقل دارند و برای درک علم، به کتاب علوم دوم ابتدایی اکتفا نمی کنند. باید کافرها را در توهماتشان رها کرد تا همه را به کیش خود بپندارند.

دین گرد شنبه 22 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 12:59

سلام
اول در مورد قدیمی ترین کتاب
دین اسلام 14 یا 15 قرن پیش بوجود آمده ولی دن زرتشت .....
برای همین مشخصه تقریبا غیر ممکنه اوستا ی خود زرتشت
(اگر وجود داشته باشه)
تا الان نمی مونه
منبع هم بگید
مرسی

دین اسلام در مفهوم برنامه نبوتی که توسط حضرت خاتم الانبیاء اجرا شد، نزدیک به 15 قرن گذشته به وجود آمده است، ولی در مفهوم دین حقیقی خدا، از زمان حضرت آدم هم وجود داشته است و تا زمان حضرت خاتم، در حال تکامل بوده است.

مسئله ماندن یک نسخه از حضرت زرتشت تا به امروز نیست، مسئله این است که کهنترین نسخۀ موجود از این کتاب مربوط به چند قرن پیش است.

به عنوان منبع، نگاه کنید به کتاب اوستا از مرحوم پورداود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد